Roads of Rome 2



Araya bayramın girmesi ve bu bahaneyle biraz tatil yapmam nedeniyle yazılara bir miktar ara vermek zorunda kalmıştım. Biliyorsunuz Yeni iPhone ve iOS 6 lansmanları nedeniyle Eylül ayı epey yoğun geçecek, bu yüzden biraz enerji depoluyayım istedim 🙂

İlk versiyonu çıktığında tanıtmak istediğim fakat nedense unuttuğum Roads of Rome isimli oyunun ikinci versiyonu çıkınca (Üçüncüsü bile çıkmış :)) ve bu aralar elimden düşmeyince de bu sefer hemen yazayım dedim 🙂 Bu tip oyunlar bana Settlers‘ı anımsattığı için nedense mutlaka indirip oynuyorum 🙂 Gerçi Settlers’ın yerini hiç bir benzeri tutamaz ama Roads of Rome da Settlers tarzı oyunları sevenlerin beğeneceği türden bir kaynak ve zaman planlama oyunu.

Roads of Rome’da savaş yok, fakat kaynaklarımızı ve bize verilen zamanı iyi kullanarak, her bir bölümde Roma’ya giden yolu tamamlamak ve ek olarak verilen görevleri yapmamız gerekiyor. Oyunun ilk bölümlerinde zaten oyunun nasıl oynanacağı gösteriliyor. Odunlar, yiyecekler, taşlar ve altınlar en önemli kaynaklarımız. Bunları direkt doğadan veya yaptığımız binalardan toplayabiliyoruz.

Tüm bu kaynakları toplama ve inşaat işlerini kısıtlı sayıda işçi ile yapıyoruz. İlk bölümlerde sadece 1 işçimiz oluyor ve bir işi bitmeden diğerini veremiyoruz. Bir işin yapılabilmesi için de o işte kullanılacak kaynakların hazır olması gerekiyor. Bu yüzden işleri düzgünce planlamamız gerekiyor. Tabii bu arada zamanımız da sürekli tükeniyor 🙂

Zamanın kısıtlı olması zaten bu oyunun en önemli zorluklarından. Ben genelde her bölümü “expert” olarak yani gece olmadan bitirmeye çalışıyorum. Oyunda düşman yok ama bazen işimizi yavaşlatan şeyler olabiliyor. Örneğin aniden çıkan vahşi hayvanlar işçileri korkutabiliyor. Bu durumda bu hayvanların üzerine arka arkaya tıklayarak kaçmalarını sağlıyoruz. Ya da bazen deprem binalarımıza zarar veriyor, bu durumda da onları tamir etmemiz gerekiyor.

Bir de arada oyunda bonuslar oluyor. Örneğin sihirli ayakkabılar bir süre için işçilerimizin çok hızlı hareket etmesini sağlıyor. Ya da ilave süre veren saatimiz olabiliyor.

Fakat bu oyundaki başarının en önemli anahtarı kaynakları düzgün sıra ile toplayıp harcamak. Örneğin yeterince malzeme stoklamadan hemen yol yapımına başlarsak bir süre sonra darboğaz oluşabiliyor, hatta oyunda takılabiliyoruz ki bu durumda o bölümü baştan oynamız gerekiyor.

Roads of Rome 2’de toplam 40 bölüm var. Her bir bölüm giderek zorlaşıyor ve karmaşıklaşıyor. Yani ilerleyen bölümlerde sadece yolu tamamlamak yetmiyor. İlave verilen görevleri de yapmamız gerekiyor. Bir de oyunun Türkçe ara yüzü yok, fakat bu tip oyunları çözmek için genelde ingilizceye pek ihtiyaç olmuyor. Bir kaç deneme yanılma ile de yapılması gerekenler hemen anlaşılıyor.

Roads of Rome 2, ilk bölümün aksine universal olarak geliştirilmiş. Yani iPhone ve iPad için iki ayrı versiyon satın almak gerekmiyor. Gerçi ben zaten bu tip oyunları genelde iPad’imde oynuyorum ama yine de universal olması güzel olmuş. Eğer bu tip oyunları seviyorsanız satın almadan önce aşağıdaki tanıtım videosuna bir gözatabilirsiniz.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=8h07MRUct8o&w=560&h=315]

Eğer oyunu beğendiyseniz de aşağıdaki linki kullanarak Roads of Rome 2’nin tam sürümünü indirebilirsiniz. Unutmayın tüm yollar Roma’ya çıkar 🙂


Fiyat:


App Store oyları: ( oy)
Desteklenen Diller:
Çıkış Tarihi: ..
Boyut: 0 MB
Desteklenen Cihazlar:

38 Comments

  1. Selahattin

    28/08/2012 at 10:15

    Mustafa abi kolay gelsin sen depola enerjini Eylül ayı yogun geçecek

    • Emrah ÖRTEL

      28/08/2012 at 23:04

      Merhaba , Clash Of Clans oyununun tanitimini yapabilirmiyiz acaba..

      • Mustafa Tan

        28/08/2012 at 23:20

        • Murat

          29/08/2012 at 12:21

          Mustafa abey sana nerden ulaşabilirim birkaç sorum olcak

        • Hero

          30/08/2012 at 01:01

          Mustafa abi bu konuyla alaka li degl ama abimler hep kurdu ucretli oyunlari ucretsiz indiryolar ayni telfn ayni marka bende olmuyo neden ? Acaba

  2. Selahattin

    28/08/2012 at 10:17

    Bende bir 3gs 32 gb var buna iOS 6 yüklersem kasilma olur mu ?

  3. Leqend

    28/08/2012 at 15:01

    Merhaba Selahattin İos 6 yukleme yapamazsin suan Beta surumleri yayinda Beta surumu yuklemen icin developer olmaniz ve UDİD kaydiiniz olmasi lazim zaten 30 qun kaldi nerdeyse bekleyin yuklenmeniz Cihazinizi kilitlersiniz.

    • selahattin

      28/08/2012 at 18:11

      teşekkürler anladım peki 30 gün sonra yüklediğimde telefonu kasar mı acaba ?

  4. onder

    28/08/2012 at 16:12

    arkadaslar yurt disindan getirilen iPad te iPhone gibi passport kayit islemi gerekiyormu bilgisi olan varsa cvp yazarsaniz sevinirim tsk.

    • Zeki

      28/08/2012 at 16:21

      Wi-Fi modelleri için gerekmiyor fakat 3G/4G internet bağlantısı olan modeller için gerekiyor. Yurtdışından getirdiğin USB 3G modem bile olsa kayıt yaptırmadığınız sürece ürünün 3G internet özelliğini sadece 1 ay kadar kullanabiliyorsunuz.

    • Anonim

      30/03/2013 at 14:23

      Evet gerekli.telefon özelliği olan cihazları mutlaka kayıt olması gerek.Aksi takdirde 30 gün içinde kapanıyor zaten size uyarı geliyor.ayrıca aynı pasaport ile 2 yılda 1 cihaz getirebiliyorsun.30 gün içinde kayıt olmalısın.

    • Orhan

      30/03/2013 at 14:24

      Evet gerekli.telefon özelliği olan cihazları mutlaka kayıt olması gerek.Aksi takdirde 30 gün içinde kapanıyor zaten size uyarı geliyor.ayrıca aynı pasaport ile 2 yılda 1 cihaz getirebiliyorsun.30 gün içinde kayıt olmalısın.

  5. onder

    28/08/2012 at 16:44

    tsk ed zeki

  6. Timur Bey

    28/08/2012 at 16:47

    Tekrar hosgeldiniz. Zaten az ve öz paylaşım yapmanız bence daha iyi.

  7. Timur Bey

    28/08/2012 at 16:48

    Bu arada bukadar hafızayı nerden buluyorsunuz büyük oyunlar da yüklüyorsunuz çok merak ediyorum.Siliyormusunuz devamlı eskileri

  8. Timur Bey

    28/08/2012 at 16:50

    Ben şu an hafıza yüzünden tek şey yükleyemez oldum 32gb iPhoneum.

  9. Hamza

    28/08/2012 at 17:46

    Mustafa Bey canlı yayınlarınıza da ara verdiniz tekrar başlayacak mısınız yoksa bitirdiniz mi? Dinliyorduk güzel güzel 😀

    • Mustafa Tan

      28/08/2012 at 17:51

      İlginç bir konu bulursak mutlaka yaparız ama zaten 12 Eylül’de Yeni iPhone lansmanını canlı olarak paylaşacağız.

      • Realcony

        30/08/2012 at 19:55

        Mustafa bey Yeni İphone o tarihte çıkması kesin mi?cok eminsiniz de

  10. Mustafa Salar

    28/08/2012 at 20:55

    Mustafa bey calışmalarınızın devamını diliyorum.konuyla alakası yok fakat bir problemim ar.yardimci olursanız sevinirim.iphone 4 kullanıcısıyim.sebeke bölümünde hat aranıyor diyo fakat hattı bulmuyor birdaha.araniyor derken beni karsı taraf aradığında çalma sesi geliyor fakat benim telefonum çalmıyor.acip kapatmam gerekiyor o zaman düzeliyor.bu donanimsal arızamı yoksa iOS 5.1.1 den kaynaklanan bir arızamı.simdiden teşekkürler

  11. Oguz

    29/08/2012 at 01:06

    Tatil Bayram oyun derken sira bize gelmis nihayet

  12. Mustafa ESEN

    29/08/2012 at 12:21

    Mustafa Bey merhaba
    Konuyla alakası yok ancak size sorumu SORU CEVAP kısmından ulaştıramadım 🙂

    App Store kısmında;
    İade etiğim İgo Primo’yu tekrar satın alınca para alınmadı ?
    Soruma bir yardımcı olursanız çok sevinirim,Teşekkürler.

  13. Murat

    29/08/2012 at 12:28

    Mustafa abi bı kac sorum olcak nerden ulaşabilirim sana ?

  14. Bedri

    29/08/2012 at 18:48

    Mustafa abi 12 eylulde yeni iphone lansmani olacak dediniz bununla beraber ios 6 da tanitilcakmi ?

    • Mustafa Tan

      29/08/2012 at 19:23

      iOS zaten haziran ayında tanıtıldı biliyorsunuz. Yayınlanması ise 21 eylülde olacak.

      • Bedri

        30/08/2012 at 16:44

        Tesekkurler abicim 🙂

  15. Murat Gecin

    30/08/2012 at 00:20

    Oyun cok guzel fakat 5.bolumden sonrasi gecemiyorum beni app store a yonlendiriyor ucretli uygulamasini yuklemem icin. Napmak gerekiyor ?

    • Mustafa Tan

      30/08/2012 at 00:34

      Ücretli uygulamasını satın almanız gerekiyor. Yazıda da bahsettiğim gibi ücretsiz versiyon deneme sürümü.

      Yani satın almadan önce ücretsiz deniyorsunuz, beğenirseniz para veriyorsunuz tam sürüm için.

  16. Mert

    30/08/2012 at 00:38

    Mustafa Bey, canlı yayın etkinlikleri için Google Plus Hangover’i kullanabilirsiniz. Ücretsiz ve kaliteli 🙂

    • Mustafa Tan

      30/08/2012 at 00:42

      Evet onu da düşündük ama video çok fazla data tüketiyor. Bu yüzden mevcut sisteme devam 🙂

  17. Serkan

    30/08/2012 at 03:00

    Konu ile hic alakasi yok biliriyorum bir yardimci olursaniz sevinirim. Onavo extend adlı prog’u yukledim. Sanıyorum kota sorunu olanlar icin ideal bir prog. Fakat bir özelliği de var ki oda Apn ayarlarini degistirip yasaklı sitelere safariden giris yapabiliyorsunuz. Asıl merak ettigim bu bize bela olur mu? Yani fatura olarak! Programın icine baktim Arizona da görünüyorum galiba 🙂

    • Mustafa Tan

      30/08/2012 at 07:56

      APN degil de VPN ayari değiştiriyor olabilir misiniz ?

      • Serkan

        30/08/2012 at 21:36

        Hayir zaten bir cok yerde Apn olarak söyleniyor. Tavsiye edilen sitede de Apn degisiyor dediler. O yuzden kararsız kaldım prog’u sildim. Ama guzeldi. Kullanan arkadas Avea kullandığını ve Apn yada farkli ayarlar Avea’da yok bende sorun ok diyor fatura babında.

  18. EAS

    30/08/2012 at 20:02

    Mustafa bey hala ısrarla vazgcmeden tekrar tekrar soruyorum sıkıyosam kb lutfen :)) iphone 4S,avea kullanıcısıyım aylık 1gb bazen 1.5 gb net paketi alıyorum fakat kendimi sıkarak zar zor kullanıyorum anca 20-25 gun dayanabiliyo..kullandıgım uygulamalar twitter(sık),whatsapp,arada face naapmam lazım bi oneri lutfen ??? Simdiden tesk (:

    • Mustafa Tan

      30/08/2012 at 20:11

      Zor soru. Farkında olmadığınız başka bir kullanımınız da olabilir. Bunu ayrı bir yazı konusu yapacağım söz 🙂 Biraz sabredin.

      • EAS

        30/08/2012 at 23:33

        İlginiz icin cok tesk ederim merakla ve ilgiyle sözünüzü bekliyorum 🙂 ayrca paylasimlariniz gercekten cok iyi tebrk

  19. Pingback: Legends of Atlantis: Exodus | İncelemeleriniz (Beta)