Yurt Dışından Alınan iPhone ve iPad 3G’lerin IMEI Kaydı ile İlgili Değişiklik

Bildiğiniz gibi yurt dışından ithalat harici bir yöntemle Türkiye’ye getirdiğimiz bir iPhone’u, eğer kayıt ettirmez isek 1 aydan 2 aydan fazla kullanamıyoruz. Daha doğrusu, yurt dışından ithalat haricinde bir yöntemle Türkiye’ye sokulan ve içinde SIM kart özelliği bulunan herhangi bir cihazın IMEI (pasaport) kaydını yapmamız gerekiyor.

Bu da devletin yıllar önce vergi kaçağını azaltmak için aldığı bir önlem. Çok eskiden bu önlemler çok sıkı değildi. Fakat zaman içerisinde yurt dışında yolcu beraberi ile telefon getirme sürekli artış gösterince, 2008 yılında IMEI (pasaport) kaydı işlemi iyice zorlaştırıldı. Yıllar önce yayınladığımız iPhone’ların ve iPad 3G’lerin Pasaport ile IMEI Kaydı başlıklı yazımızda da detaylı olarak paylaştığımız gibi, IMEI kaydında artık son 2 sene içerisinde daha önce hiç bir IMEI kaydında kullanılmamış ve de son 1 ay içerisinde Türkiye’ye giriş yapmış bir Türk vatandaşının pasaportunun kullanılması zorunluluğu getirildi.

Bu kayıt işleminden de şu ana kadar devletimiz hiç bir para almıyordu. Sadece kaydı yapan operatörün abone merkezinin insiyatifine bağlı olarak 5-10 TL arasında bir kayıt ücreti alınıyordu. Fakat 15 Haziran 2012 tarihinden itibaren, BTK‘nın (Bilgi Teknolojileri Kurumu) aşağıdaki basın bülteninde de görebileceğiniz gibi devletimiz de artık bu kayıt işleminden 119,5 TL 100 TL alacak. (Merak etmeyin geçmişe yönelik bir uygulama değil, 15 Haziran 2012’den sonraki kayıtları için geçerli.)

BTK’nın IMEI kaydı için 100TL’lik harç istediği basın bülteni.

Yani yurt dışından kendi imkanları ile iPhone veya iPad 3G/4G alan kullanıcılarımızın artık IMEI (pasaport) kaydından önce vergi dairelerine 119,5 TL’lik harç bedelini yatırmaları gerekiyor. Bu harç bedelinin nasıl yatıralacağı ile ilgili bilgi de basın bülteninde detaylı olarak paylaşılmış.

Bu kapsamda Abone Kayıt Merkezleri tarafından gerçekleştirilecek kayıt işlemleri esnasında, diğer gerekli belgeler ile birlikte 119,5 TL’lik harcın yatırıldığına dair, üzerinde pasaport sahibinin TC Kimlik Numarası veya Pasaport Seri Numarası ile isim, soy isim ve kayıt yapılacak olan cihazın IMEI numarası yazılmış olan, Vergi Dairelerinden alınmış belgenin (makbuzun) aslının da 15.06.2012 tarihinden itibaren başvuru sahibi tarafından Abone kayıt merkezine ibraz edilmesi gerekmektedir.

Yukarıdaki güncel bilgileri ve önceki kuralları da kullanarak yurt dışından cihaz alacaklar için aşağıdakil bilgileri paylaşmakta fayda var:

  • Yukarıda paylaşılanlar, yani IMEI kaydı işlemi, Türkiye’den ithalat yoluyla getirtilip satılan cihaz alanlar için geçerli değildir. İthalatçı firmalar vergilerini ödeyip, getirttikleri tüm telefonların kayıtlarını toplu halde zaten yaptırtıyorlar.
  • IMEI kaydı olayı sadece iPhone için geçerli bir işlem değil. İçinde SIM kartı bulunan ve yurt dışından ithalat harici bir yöntemle getirtilen tüm cihazlar için geçerli bir yöntem. Örneğin Amerika’dan SIM kartlı bir iPad alıp Türkiye’ye getirtirseniz, cihazın SIM kart özelliklerini kullanabilmek için IMEI kaydı yaptırmanız gerekiyor. Yoksa uzun vadede, cihazın SIM kartı ile kullanılan özelliklerini ülkemiz operatörlerinde kullanamazsınız.
  • Yurt dışından getirtilen bir cihaza Türkiye’de bir SIM kart taktıkan sonra yaklaşık 1 ay 2 ay süremiz oluyor SIM özelliği kapanmadan kullanmak için. Yani kaydı yapılmamış bir cihazın ilk kullanımdan yaklaşık 1 ay 2 ay sonra SIM özelliği kapanıyor. SIM özelliği kapandıktan sonra kayıt işlemini yaptırırsak tekrar açılıyor. Öncesinde yaptırırsak da cihazın SIM özelliği hiç kapanmıyor.
  • IMEI, yani pasaport kaydı için cihazın nereden, ne zaman, kimin tarafından alındığının veya faturasının olup olmadığının hiç bir önemi olmuyor. Yani kayıt işleminde sadece cihazla ilgili IMEI numarası lazım oluyor. (IMEI numarası hakkında detaylı bilgi için bu yazımızın son kısmına gözatın.)
  • IMEI kaydı için önemli olan, kullanılacak pasaportun son iki yıl içerisinde başka herhangi bir cihaz kaydında kullanılmamış olması ve ilgili pasaportun son 1 ay içerisinde Türkiye’ye giriş yapmış olması. Bu yüzden pasaportun üzerindeki giriş mühürlerine bakıyorlar kayıt sırasında.
  • Turist pasaportları sadece 6 aylık geçici bir kayıt sağlıyor. Kalıcı kayıt için pasaport sahibinin Türkiye vatandaşı olması gerekiyor. Bu yüzden tekrar tekrar 119,5 TL vermek için ikinci el alırken kaydın nasıl yapıldığını araştırın. http://www.mcks.gov.tr/tr/imeisorgu.php adresinden herhangi bir cihazın kayıt durumunu öğrenebilirsiniz.
  • Cihazınızın kayıt durumunu kontrol ettiğinizde “IMEI numarası abone kayıt merkezince geçici olarak kayıt altına alınmış olup Kurum tarafından evrakları kontrol aşamasındadır” şeklinde bir mesaj görürseniz şaşırmayın. Kayıt sırasında verdiğiniz tüm belgeler BTK’da tek tek kontrol ediliyor. Özellikle kayıt sırasındaki pasaport sahibinin imzası ile pasaporttaki imza tutuyor mu diye. Eskiden bazı şahıslar pasaport sahiplerinin haberi olmadan kayıt yaptırıyorlarmış. Bu yüzden BTK imzaları, pasaportun sahte olup olmadığını, vs. manuel olarak kontrol ediyor. Sizin belgelere sıra gelmesi 6 ayı bulabiliyor. Bu zaman kadar cihazınız geçici kayıt aldında sayılıyor ama cihazınız açık kalıyor. Belgeler kontrol edildikten sonra da kayıt kalıcı oluyor.
  • Suistimalleri önlemek için kayıt sırasında pasaport sahibinin bulunmasını istiyorlar. Fakat vergi dairesine harç yatırırken de pasaport sahibinin bulunması gerekmiyor. Sadece pasaport numarası ve pasaport sahibinin tc kimlik numarası ve kayıt edilecek cihazın imei nosu gerekiyor.
  • Bir pasaporta 2 yıl içerisinde birden fazla cihaz kaydı yapılamıyor. Yani yurt dışından hem iPhone, hem de iPhone 3G getirtenler, farklı cihazlar diye iki cihazı birden aynı pasaporta işletemezler aynı 2 yıllık zaman dilimi içerisinde. Çünkü kayıt sırasında cihaz modeli değil, tek bir IMEI numarası kaydediliyor. SIM kartlı tüm cihazların sadece kendine has tekil bir IMEI numrası bulunuyor.
  • Son olarak pasaport sahibi ile kaydı yapılacak cihazının sahibinin aynı olması zorunlu değil. Faturada yazan kişi de olması gerekmiyor. Pasaport sahibi ile SIM kart (tel no) sahibinin aynı olması da zorunlu değil, ya da pasaport sahibinin kayıt yaptıracak kişi ile akraba olması zorunlu değil. Son olarak pasaport sahibinin geldiği ülke ile cihazın geldiği ülkenin aynı olması gerekmiyor.
  • Cihazınız kayıt yapılmadığından dolayı kapansa dahi sonradan kayıt yaptırıp cihazınızı açtırabiliyorsunuz.

Sonuç olarak yurt dışından cihaz almanın maliyeti 100TL daha artmış oldu. Uygun pasaport bulmak zaten zahmetli bir işlemdi, bir de 119,5TL’lik harç işi iyice zorlaştırdı. Yurt dışından iPhone veya SIM kartlı iPad modellerinden almayı düşünenler için paylaşayım istedim.

Detaylı bilgi için :

http://www.mcks.gov.tr/tr/KonuDetay.php?BKey=40

http://www.mcks.gov.tr/tr/HaberDetay.php?Key=63

201 Comments

  1. İsmail

    20/06/2012 at 11:28

    Anladım kadariyla vergi dairesine yatiricaz bu tutarı sanırım.peki onlıne odeme sekli varmıdır isler baya zorlastı ama bizimkiler bunada bi kılıf ayarlarlar.

  2. Mansur

    20/06/2012 at 11:28

    Devlet burdan daha fazla para kazanip birde kacakligi azaltmak istiyor ama sunu bilsinlerki artik imei klonlama moda haline gelecektir ….

  3. Kadir Eryılmaz

    20/06/2012 at 11:39

    Mustafa bey benim bir sorum olacak. Ben yurtdışında yaşadığım için iki sene de bir Türkiye’ye geliyorum. Geçen sene geldiğim de şuan ki iPhone’umun IMEİ kaydını yaptırmıştım. Şuan iPad’im var 4G’li seneye geldiğimide bende 100TL ödemek zorundamıyım? Yada başka bir telefon aldığım zaman? Yaklaşık 1.5 ay kalıyorum Tr’de..(İpad’imin kaydı yok)

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 11:41

      Her yeni bir cihaz yani IMEI kaydi icin ödeyeceksiniz 100 TL’yi.

      • Kadir Eryılmaz

        20/06/2012 at 16:11

        Battık desenize :))

    • ercan

      20/06/2012 at 12:06

      yurtdışında yaşayanlar için başka türlü bir kayıt var sanırım 6 ay kullanabiliyorsunuz. btk’nın sitesini inceleyebilirsin.

  4. İsmail

    20/06/2012 at 11:40

    Şİmdi ben netten illegal pasaport kayıt yapan bi siteyi aradım.bi sorun yok 100.tlye biz yapiyoruz dedi bise deyismedi yani,nasıl iş anlamadım:)

    • İsmail

      20/06/2012 at 11:54

      ben iphone 4s 950 tlye getirttim.gene yurt disi cok daha mantikli pozisyona sahip olanlar icin.burdaki fiatla arada ucurum var.

      • Safa

        24/06/2012 at 12:03

        100 tlyi onlar odemez yanlış anlaşılma olmuştur kesin Yada onlar bu yeni kanun tasarısını bilmiyodur.

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 12:01

      100 TL’yi onlar ödeyecekse süper 🙂

      • İsmail

        20/06/2012 at 12:06

        Aynen iphone 5 geliyo mustafa bey hazırlık yapıyorum şimdiden:)

    • imeikaydi@hotmail.com

      20/06/2012 at 12:57

      100 tl ye yapamaz, kayıttan düşer istersen tekrar sor bakalım

      • İsmail

        25/06/2012 at 01:01

        Ellerinde kalan dosyalar var imis.bi zaman istemisler kısa sure sonra 210tl olucakmış.

  5. Can sayin

    20/06/2012 at 11:59

    Merhaba devlet soymaya devam ediyor anlasilan!!!
    Sorum ipad 3g getirsek bile kayit yaptirmamiz sartmi imei kaydi mustafa bey?

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 12:05

      Yazıda belirttigim gibi iPad’in SIM kart özelligini kullanacaksaniz kayit zorunlu, yoksa degil tabii ki. Wi-Fi olarak kullanmaya devam edebilirsiniz.

      • Volkan Ali Bozdemir

        20/06/2012 at 18:28

        2 yıl önce Almanya’dan iPad 16 gb 3g-wifi aldım kayıt yaptırmadım, sadece wifi kullanıyorum herhangi bir süresi varmı, dilediğim kadar sim kart takmadan kullanabilirmiyim

        • Mustafa Tan

          20/06/2012 at 18:40

          Yazıda da belirttiğimiz gibi IMEI kayıt SIM kart özelliklerini kullanabilmeniz için. Şu ana kadar SIM kart harici özellikleri kullanabildiğiniz gibi bundan sonra da kullanabilirsiniz.

    • İsmail

      20/06/2012 at 12:05

      Hatlı olan hesap makinası bile getirsen sorunun cevabı evet dostum.zaten mustafa bey yukarda belirtmis!!

    • kruk

      20/06/2012 at 12:15

      Eger hotspot özelliğine sahip bir telefonun varsa ipad’i wifi olarak alman kafi hem 3G modeline fazladan para ödememiş olursun hemde imei kayıdına gerek kalmaz.

    • Anonim

      20/06/2012 at 14:19

      Dupeduz soygun ya iyiki kacakciligi azaltiyorlar bu yontemle devlet soyuyor halki nerden soyacagini sasirdilar.

  6. imeikaydi@hotmail.com

    20/06/2012 at 12:44

    Şimdi dolandırıcılara dikkat edin, orjinal yapıyorum die 150 tl verirsiniz. + ay sonra kapanırsa şaşırmayın arkadaşlar. BTK nın sitesinden KAYITLI yazısını görmeniz gerçek kayıt yapıldığı anlamına gelmiyor. Evrakları gönerilmezse yapan kişi tarafından 4uncü ayda kayıt dışı kalıyor. 100 TL yi tekrar yatırmıyorsunuz ama kayıt için pasaport parası tekrar verirsiniz bilginiz olsun.

  7. Ceyhun

    20/06/2012 at 13:14

    İyi gunler Ben gecen sene temmuzda arabistandan iphone 4 getirmistim kaydini yaptirdm bu sene de ins. Abd ye gidecegim icin yeni pasaport cikarttim yeni pasaporta kayit yaptirmada sorun olmaz degil mi 2 yıl gecmesi falan gerekiyormus ya ?

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 13:34

      Normalde 2 sene geçmesi lazim, fakat tc kimlik no ile degil de pasaport numarasi kaydediliyorsa muhtemelen ilk kayitta sorun cikmayacaktir.

      Fakat BTK’ya belgelerin fotokopileri de gönderiliyor ve sonradan kontrol ediliyor.

      • M.Can

        20/06/2012 at 17:14

        o Şekilde olmuyor hiç heveslenmeyin. pasaportunuzda yazan (eskilerde en arka sayfada nufüs cüzdanı örneği) Yenilerde ise en ön sayfada tc kimlik nosu yazıyor. Yani sonuç olarak farketmiyor. Sizin kayıt yapabilmeniz için 2 saene geçmiş olması gerekiyor. Yeni pasaport almanız bir işe yaramıyor.

      • Erdem hatman

        24/06/2012 at 15:57

        Mustafa bey merhaba
        Son günlerde telefonlar arasındaki rekabet ile ilgili yorumlarınızı almak isterim iPhone 4s ile samsung galaxy 3. Sizce iki telefon ile ilgili yorumlarınızı alabilirmiyim
        Hangisi daha iyi siz bir üstat sınız yorumlarsanız sevinirim

        • Mustafa Tan

          24/06/2012 at 16:02

          Bu soru çok geliyor 🙂 İki telefon da aynı işletim sistemini kullansaydı karşılaştırma yapmak kolay olurdu ama bu haliyle elma ile armudu karşılaştırmak gibi olacak 🙂

          Fakat biz yine de kardeş blogumuz olan Teknoblog’la bir karşılaştırma yazısı hazırlıyoruz. Hatta yazıyı yayınladığımız günün akşamına canlı yayında (internet üzerinden) tartışacağız bu konuyu. Sanırım bir 10 gün sonra yapacağız bunu.

          O zamana kadar Teknoblog’daki S3 incelemesine yazısına gözatabilirsiniz: http://www.teknoblog.com/mobil/samsung-galaxy-s-iii-inceleme.html

          • Erdem hatman

            24/06/2012 at 16:45

            Mustafa Bey,

            Ben bugün kontratli bir telefon alacağım. Ve bugün karar vermem gerekiyor benim icin pil ömrü ve internet sörfü  uygulamalar ve Camera özelliği olsun bu iki telefon arasında kararsız kaldın su an Turkcell timden yazıyorum iPhone 4s mı samsung gs 3 mü. Kararsız kaldım acil yardim

  8. Caner

    20/06/2012 at 14:17

    100 TL = Türkiye Vergi Cumhuriyeti’ne hoşgeldiniz.

  9. Levent Keskin

    20/06/2012 at 14:30

    Vatandasi soguslemenin bir yolunu daha bulmuslar. Vatandas avantajli birsey yapamasin.

  10. Anonim

    20/06/2012 at 15:02

    Hemen hemen her yaz elimde yeni çıkmış iphone’nun bir üst modeli oluyor yada sebepli bir degisim yapmış oluyorum.. Yurtdışında yaşayanlar icin 2 yılda bir kayit hakkı adil değil..

  11. Said Tahsin Dane

    20/06/2012 at 15:04

    Oha yaaaa!!!!
    Bu olay cikmadan once son bir kez telefon alayim demistim. Daha pasaport kayit ettirecek birini bulamamistim ve simdi bunu okuyorum. Girdi 100 lira desenize. :/

    • Nızam

      20/06/2012 at 23:07

      Geçmiş olsun

  12. Ediz

    20/06/2012 at 15:05

    Virtualsat bugun icin ucretsiz ve guzel bir uygulama bilgi paylasimidir.

  13. mustafa unlu

    20/06/2012 at 15:46

    Disardan gelen cihazlar avantajli zaten fiyat bakimindan 100 tl de verilir onemli olan pasaport bulmak.

  14. Stiv cobs

    20/06/2012 at 17:24

    Durmak yok yola devam !!

  15. Kadir Eryılmaz

    20/06/2012 at 18:20

    Benim gibi yurtdışında yaşayanlar için tam anlamıyla soygun!! Yani bu sene iphone’un bir üst modelini alsam, seneye yazın sadece 1ay için ipadimle birlikte 200TL ödemem gerekiyor..

  16. Volkan tunc

    20/06/2012 at 18:25

    Sakin internet ten kayitli diye cihaz almayin uc bes ay sonra kayit disi oluyo satici kaydini silip baska bir ad ile satiyor siz eski kaydin kime ait oldugunu bilmeniz gerekli ki eskiyi silip gercek passport a kayit yapmaniz icin bu is kumara dondu

  17. Realcony

    20/06/2012 at 20:20

    İtalyadaydim.iphone4s aldım tabiki orda kullandım.ilk defa yurt dısına çıktım.16haziranda dondüm.bu isten kazananların cezasını gene biz çekiyoruz.100tl ödedim.niye orda ucuz burda değil bunu sorgulasinlar.bizim ülkemiz heryerden güzel ama bu yapılanları haketmiyoruz

    • Burak

      21/06/2012 at 09:33

      Bence biz bunu haketmiyoruz sözü doğru değil. İnsanlar hakettikleri gibi yönetilirler:-)

  18. Emre

    20/06/2012 at 21:24

    Mustafa bey ben yurtdışında yasıyorum senede uç aylığına izine geliyorum benimde kayıt yaptırmam gerekiyormu acaba

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 21:30

      Evet ama şöyle bir imkan da var sizin için:
      http://www.mcks.gov.tr/tr/KonuDetay.php?BKey=54

      • Kadir Eryılmaz

        20/06/2012 at 22:02

        Bu yazıyı okuduktan sonra derin bir oh çektim, rakamları hesaplamaktan kafam döndü bizim aile biraz kalabalık ta 🙂 🙂

      • Can sayin

        22/06/2012 at 01:57

        Mustafa bey bende yillik izine 1 ay geliyorum
        Bu verdiginiz sayfayi okudum ama bi sey anlamadim dogrusu
        Corba misali..
        Anlayacagimiz dilden anlatabilirmisiniz kisaca tsk ler

        • Kadir Eryılmaz

          22/06/2012 at 11:48

          Can bey siz yazın hattını alacağınız bayiye gidin onlar sizi yönlendirir..Benim birkaç tanıdığım sorunsuz halletmişler işlerini..

  19. Serhan A.

    20/06/2012 at 21:39

    Bu uygulamanın bir başka örneği dünyanın neresinde var? Yapılan uygulamada bir çok mantık hatası yer alıyor. Sırf Türkiye’deki satıcıları korumak adına alınmaya çalışmış bir önlem. Devlet abuk sabuk vergiler almasın, satıcılar da bu kadar aç gözlü olmasın, millette yurtdışından nasıl getririm diye düşünmesin.

  20. Selo

    20/06/2012 at 21:39

    Amaclarinin kacakciligi onlemek ollduguna inanan var mi? Vatandas zaten hayati boyunca pahali mal alarak soyuluyor, vergi vererek soyulmus sogana donuyor, hic degilse yurt disindan ucuza telefon alabiliyoruz derken, onu da engellediler, amac vatandasa kazandirmamak, ancak ben kazanirim diyor devletimiz, nalet ollsun.

  21. Serkan yazar

    20/06/2012 at 21:40

    Arkadaslar merhaba; bir İletisim merkezi çalışanı olarak söylüyorum arkadaşların aldanmamalari adına artık cihaz kaydı yaptıracak olan pasaport sahibi herhangi bir vergi dairesine giderek “yurt disından getirilen cihaz kaydı” adı altında 100 tl ödedikten sonra o makbuzla beraber son 30 gün içerisinde turkiyeye yeni giriş yapmış ve daha once hic kullanılmamış pasaportuyla beraber bizlere gelerek kayıt yaptırmak durumunda.biZde sizlerdn almış olduğumuz bu evrakları BTK ( bilgi teknolojileri kurumu) na gönderiyoruz ve BTK kaydı onaylarsa cihazınız aktif hale geliyor…

    • Selcen

      22/06/2012 at 15:02

      Peki, 100 TL’yi yatırmak için vergi dairesinde pasaport sahibinin kendisinin bulunması zorunluluğu var mı? ben pasaport sahibinin adına o 100TL’yi yatırabilir miyim?

  22. Serkan yazar

    20/06/2012 at 21:43

    Bu arada söylemeyi unuttum yabancı pasaport sahipleride aynı sekilde 100 tl ödeyerek kayıt işlemi yaptırabilecekler…

  23. Fatih

    20/06/2012 at 22:59

    Ben 2 ay önce yurtdışı 4s aldım kayıtlı ama kaydın kimin adına olduğunu bilmiyorum tel im kapanırsa sahte kayıttan dolayı tekrar actirabilmem için yeni pasaporta isletebiliyormuyum yoksa o tanımadığım adama ulaşmak durumundamiyim)))

    • Serkan yazar

      21/06/2012 at 00:58

      Yeni pasaportla tekrar kayıt yaptirabilirsiniz tabi vergi dairesine 100 tl yatirarak.

      • Volkan tunc

        21/06/2012 at 07:22

        Serkan bey btk yi arayinca eski kayitli kisinin ismi ve telini bilmeden yeni bir islem yapilmayacagini btk daki telefon ettigim kisi ozellikle brlirtmisti. Benim aldigim telde ancak timde mudur olan bir kisinin siftesiyle telefonun eski sahibini bulmasiyla btk tarafindan eski kayiti silindi.

  24. Taha

    20/06/2012 at 23:31

    iPhone 5 almayı planlarken bu haber hiçte iyi olmadı. Mustafa Bey aklıma birşey takıldı da onu da sorayım:) iPhone 5 unlock olarak çıkacak mı acaba, çıkarsa ilk piyasaya sürüldüğü anda mı çıkar, yoksa önce simlock versionu çıkar, aradan biraz vakit geçtikten sonra mı unlock versionu çıkar. iPhone4S’te bu durum nasıl gerçekleşmişti bir paylaşırmısınız acaba?

    • Mustafa Tan

      20/06/2012 at 23:38

      Aradan bir süre geçtikten sonra unlocked versiyon çıkar. iPhone 4S’te de böyle olmuştu : http://www.iphoneturkey.com/2011/10/iphone-4s-amerika-unlocked-fiyatlari-aciklandi.html

      • Taha

        22/06/2012 at 19:19

        Bu yazınızı ilk paylaştığınız zaman da okumuştum, unutmuşum, tekrar okudum:) Sorumun cevabını aldım ama bir detay daha var sormak istediğim. Simlock ve Unlock versionlarının piyasaya sürülmelerinde kaç hafta zaman farkı var acaba? Eğer 1 ay ise beklemeye değer sanırım:)

  25. Cenkhan

    21/06/2012 at 02:09

    Cok ilginc bir uygulama, yani pek bir mantigi yok gibi. Neden boyle dusunuyorum bi dusunun, cok zenginsiniz ve pirlanta doseli saf altin kaplamali ozel yapim bi telefon aldiniz 🙂 simdi ulkeme gelio bunu kaydettirdim 100 tl arkadan bi herif geldi kendi butcesine gore bi telefon almis kaydettiriyor onada 100 tl. Yuzdelik bi ifade olsa yine bi tutarliligi var, ama bu sekilde bir uygulama bir vergi konulmasi ki vergi bir hizmettir burada bir devletin bir hizmeti yok, oldukca sacma duruyor. Sonuc olarak bole bi uygulama geldi bunuda artk dusunup hareket edicez.

  26. Hakan A

    21/06/2012 at 02:42

    Kimsenin deginmedigi bir konu var sanirim. Yurt disindaki hattimi kulanmak istesem dahi bu 100 TL yi odemek zorundayim?Genelde 5 hafta kaliyorum izinde.Zorundamiyimmm 😉

    • Mustafa Tan

      21/06/2012 at 09:40

      Yurt dışındaki hattınızı 1 ay boyunca Türkiye’de kullanmaya kalkarsanız muhtemelen roaming faturası 100TL’yi rahat rahat geçer.

      Bu yüzden bence Türkiye’den geçici bir hat alıp devletin size verdiği imkandan yararlanın : http://www.mcks.gov.tr/tr/KonuDetay.php?BKey=54

  27. Oguzhan

    21/06/2012 at 03:44

    Ne yazik ki soyguncu bir devletimiz var her yerden sokuyorlar kazigi. 5 verip 10 aliyorlar adida zam oluyo yaziklar olsun

  28. Rıdvan

    21/06/2012 at 08:43

    Selam arkadaşlar. Dün cihazımı kaydettirmek istedim. Maliyeye 100 tl yatırdım. Ben ve eşim için. Eşim yanımda yoktu. Sorun çıkarmadılar. Ama kayıt merkezi sistemin dün saat 8 den beri olmadığını söyledi. Bu nedenle kaydettiremedim

    • ercan

      21/06/2012 at 12:24

      merhaba, başkasının adına odeme yaptım dedınız eşiniz adına( eşiniz olduğu içinmi ses çıkarmadılar yoksa onemsemıyorlarmı konuyu). şimdi pasaportu bulmak ayrı dert o kişiyi vergidairesine yönelnedirmek ayrı dert biz o kişi adına ödeme yapabiliyorsak sorun yok

  29. mirkan

    21/06/2012 at 10:24

    yazıklar olsun. başka ne denirki…

  30. Alperen

    21/06/2012 at 10:46

    Merhabalar..
    Vergi dairelerine yatirilan 100 tl haricinde, kayit icin gittigim gsm merkezleri de 25 tl istedi islem icin. Sizce de bu dupeduz soygun degil mi?

    • Serkan yazar

      21/06/2012 at 17:54

      Kayıt yaptırmış olduğunuz mağazanın insiyatifine kalmış bir rakam o

  31. Anonim

    21/06/2012 at 13:45

    Mustafa bey, sorum olacaktı; geçen yıl iPhone 4 aldım yurtdışdan geldi.pasaport kaydını yaptırdım halen de kullanıyorum.tek sıkıntı tlf kapandığında açılırken 112 aranıyor No ya basılıyor uçak moduna alındıktan sonra hat geliyor.şimdiye kadar hiç güncelleme yapmadım.bazı programlar için iOS 5 gerekli diyor.bilgisayardan güncellemesini yapsam telefonu kullanmaya devam edebilirmiyim.sıkıntı yaşarmıyım.tşk.ederim.

  32. Gürsel

    21/06/2012 at 15:33

    Bulgar vatandasiyim ama Türkiye’de yasıyorum oturma iznim var Bulgar türküyüm yaklaşık 2 hafta önce iPhone 4s kayit ettirdim pasaportuma ancak kafama takılan bı soru var turk pasaportuna kayit yaptırmak gerekiyormuş ole yazıyor. Acaba kaydım silinir mı ? Yardımcı olursanız sevinirim

    • Serkan yazar

      21/06/2012 at 23:48

      Tam bilmiyorum bu konuyu ama bildigim kadarıyla oturma tezkeresi varsa problem olmuyor kayıtta

  33. M.Can

    21/06/2012 at 16:42

    Dunyanin hicbir yerinde boyle bir sey yok. İsteyen istedigi yerden mal alir bu yapilan uygulama dunya ticaretine de aykiri bence.Kimse turkiyeden mal almak zorunda degil. İsteyen imkani dogrultusunda istedigi ulkeden mal alir. Bu sonucta telefon. Bana gore gumruge takilmasi gereken bir urun degil. Eger bariz bir bicimde satilmak icin degil kendisi ve tanidiklari icin 1-2 telefon getirmenin nesi yanlistir ? Simdi yurtdisindan turist gelecek bilmedigi icin telefonu kapanacak ona soyleseler bir tarafiyla guler. Bu uygulamanin hicbir mantigi yok. Boyle yaptiklari surece bizde careler tukenmez. Haci kafilesinin pasaportlarini kullanan yer bile biliyorum zavallilarin haberi bile yok. Nasil olsa bir daha yurtdisina cikmazlar mantigiyla neler yapiyorlar. Allah askina insanlari rahat birakin.

  34. Zekeriya

    21/06/2012 at 22:15

    Mustafa bey iOS 6’da banka mesajları gelmiyormuş. Sizde de var mı böyle bir sorun ?

  35. Kemal

    21/06/2012 at 23:17

    Yaziklar olsun devlete! Neyseki devletten zenginiz!!!
    Yabanci dostlarima Turkiyedeki kayit uygulama sacmaligini anlatmaya calirken ve utanirken simdi bir de bu sacma 100TL lik uygulama devreye girdi!!!! YUH BE KARDESİM YUH

  36. fatih

    21/06/2012 at 23:39

    vergi dairesinde adına 100TL yatırdığımız kişi ile pasaportuna telefon işlettirmek istediğimiz kişi aynı kişi mi olmalıdır?.Mesela arkadaşım dayısının adına harçı yatırdı,telefonu da dayısının pasaportuna mı işletmek zorunda yani isimler tutmak zorunda mı?Yardımcı olursanız sevinirim..teşekkürler

    • Mustafa Tan

      21/06/2012 at 23:47

      Yukarıdaki yazıda da paylaştığımız gibi vergi dairesine yatırılacak harç sonucu alınacak makbuzun üzerinde pasaport sahibinin bilgileri bulunmalı. Bun dışında telefonun veya hattın başkasına ait olması önemli değil.

  37. fatih

    22/06/2012 at 01:09

    hım ok .Arkadaşım dayısının pasaportuna kaydettirmek için harcı dayısının adına yatırdı,ama dayısı abone kayıt merkezine gidemiyor,müsait olmuyor yani işi sebebiyle.Dayısının kayıt merkezinde bulunması zorunlu mu yani pasaport sahibinin bulunması?Bu durum abone kayıt merkezinin inisiyatifine mi bağlı..Bu konuya da açıklık getirirseniz çok memnun olurum.İyi geceler..

    • M.Can

      22/06/2012 at 18:24

      Gormek istemeyen de olabilir ancak dayisiyla beraber gitmesi (en yakin iletisim merkezini secerler) daha saglikli ve dogru olacaktir.

  38. Pingback: Yurt Dışından Alınan iPhone ve iPad 3G'lerin IMEI Kaydı ile İlgili … | Artiz Mektebi

  39. nur

    22/06/2012 at 09:11

    bir şey sormak istiyorum.amerikadan bir iphone getirttik yeni yasada gereken herşeyi yaptık.ilk başta harcı yatırdım.sonra bir tanıdığımızdan pasaportunu rica ettim.pasaport sahibi sürekli yurtdışına gidip geliyor ve her hangi bir kaydı yok.fakat pasaport sahibi sürekli gidip geldiği için pasaportuna kaşe vurdurmuyormuş.hal böyle olunca gsm şirketindeki çalışan işlemimizi yapmadı.pasaport sahibinin giriş yaptığını ne şekilde ispaatlayabilirim.eger ispatlayamasamda vergi dairesine yatırdığım harcı geri alabilirmiyim.???

    • M.Can

      22/06/2012 at 18:26

      Kase vurdurmuyormus ne demek allah askina, Boyle bir sey mumkun degil. Yurtdisina cikis ve giris esnasinda pasaporta mutlaka o gunun tarihi olan giris ve cikis damgalari vurulur. Ancak KKTC’ye gidiyorsa ve kimlikle cikis yapiyorsa ancak o zaman ayri bir kagida vurulur. Boyle bir sey yoktur, Kandirilmissiniz,

    • ozlem

      26/06/2012 at 10:41

      malesef bazen basmiyorlar giris veya cikis stamp i boyle bir zorunluluk yok yer yok diyor basmiyorlar.. Bence kandirmaca degil esimin basina geldi iki ay once girdi telefonunu kaydettirecek giris stampiniz yok dediler biletini gosterdi kabul etmiyorlar.. Yok diyor stamp bastirin…

  40. Kaan

    22/06/2012 at 12:11

    Mustafa bey benim 4s imin hoparloru bozulmustu isvicre apple storedan almistim garantisi devam ediyor. Simdi ben yurtdisina ciktigimda bunu garantiye vericem ama bana yeni cihaz verirlerse onuda kayit ettirmem gerekiyor mu ?

  41. Anonim

    22/06/2012 at 13:50

    Fruit ninja bedava reedem code dağıtıyor haberiniz olsun

  42. kursat

    22/06/2012 at 23:50

    elımdekı ıphone 4 de SİRİ yi yuklemek ıstedım bu amacla sıtenın bırısınde anlattıgı gibi Cydıa dan siri yi kurdum ve sitede söylediği gibi
    Cydia’dan “iFile” adlı dosya yönetim yazılımını aratıp kurun. /Var/mobile/Library/Preferences/ klasörüne gidin ve com.apple.assistant.plist
    dosyasını silin diyor du bende yaptım ama kazara preferences dosyasını sildim (silmem gereken dosyanın bır ust dosyasını sildim) iphone 4 yurt dışından gelme jailbreak yapılı o dosyayı silince turkçe olan menu ıngılızceye dondu. ayarlaradan turkceyı secıyorum dıl ayarlanıyor dıyor tel kapanıp acılıyor yıne ıngılızce. saat 12 saat dılımı formatında PM-AM dıye normalde 24 saat formatındaydı ısım lıstesınde sorun yaşıyorum hepsını ayarlarım ama dıl ayarı olmuyor ne yapabılırım

    • M.Can

      23/06/2012 at 11:57

      Telefonu applein standartlara gore kullanin. Tavsiyem bu olur. Jailbreak falan kurmayin boylece hem telefonunuz guvenli olur hem de yanlis dosya silmek zorunda kalmazsiniz.

  43. Zekeriya

    23/06/2012 at 23:22

    iOS 6daki harita sorunuyla ilgili bir yazı paylaşır mısınız ? videolu.

  44. Ebru

    24/06/2012 at 12:44

    Merhaba;
    ben abd den iphone 4s getirttim,kayıt ettirmek için pasaport ararken netten çeşitli siteler buldum pasaport kaydı yapan.Bunların güvenli olmadığını biliyorum ama başka çaremde yok gibi duruyor.100 tl karşılığında kayıt yapacaklarını söylüyorlar ama 100 tl harç ödemesine gerek yok diyorlar,pasaportun ülkeye giriş tarihi 15.06 dan eski olduğu için vergi ödemenize gerek yok dediler.Bu doğrumu?ayrıca kayıt belgelerini de bana ileteceklerini söylediler.belgeler bana gönderildiği takdirde bu kişilere güvenebilirmiyim sizce?3-5 ay sonra telefonun kapanma gibi bir durumu olmaz değil mi?

    • Mustafa Tan

      24/06/2012 at 12:58

      Bildigim kadari pasaportun giris tarihinin önemi yok yeni yönetmelik devreye girdigi icin kayittan once.

      Herhangi bir telefon bayiine gidip sorun bakalim eski tarih girisli bir pasaportu 100TL’lik harc belgesi olmadan kabul edecekler mi?

      Bir de tanimadiginiz kisilere kayit yaptirmayin, bir cok kisi magdur oldu bu tip kayit işlemlerinden.

  45. Serkan

    24/06/2012 at 22:55

    4 Haziran’da yurt disından getirdiğim iPhone 4 u kayıt ettirdim fakat su an bile btk da sorgulama yaptığımda

    Durumu :   IMEI numarası abone kayıt merkezince geçici olarak kayıt altına alınmış olup Kurum tarafından evrakları kontrol aşamasındadır
    Diye bir yazı çıkıyor telefon çalışmıyor delircem valla varmi böyle birsey basına gelen

  46. Kadir Eryılmaz

    25/06/2012 at 02:14

    Mustafa bey, ben bi delilik edip ios6 beta 1’i telefonuma yükledim (UDID kaydım yok) yükleme başarılı oldu ama çok takılmalar oluyor bazen çok iyi çalışan uygulamalar bile takılıp atıyor…manuel olarak 5.1.1’e dönmeye çalıştım olmadı bende beta’yı geri yükledim..5.1.1 sürümünü nasıl yuklerim yada ios6 beta 2 bu takılmalrı düzeltir mi ??

  47. Numuneluk

    25/06/2012 at 18:02

    Kacakciligi önlemek icin 100 lira. Peki yaş olanlarin günahi ne?

  48. Araz

    27/06/2012 at 13:06

    Ben istanbulda yasiyorum ancak yabanci uyrukluy. Ogrenci olarak oturma iznim var. amerikadan aldigim 4si kaydettirmistim. Simdi 6 ay sonra kapanacakmi telefonum. Bu nasil is. Ben yabanciyim ama turist degilim bizim durumumuza ne olacak?

  49. Hakan

    27/06/2012 at 15:31

    Mustafa bey bir şey sormak istiyorm.

    İpadler için satılan usb ve hafıza kart adaptorunu ipade taktıkdan sonra diyelim ki flash diskimi ipade bağladım flim izliycem peki bu izlediğim flimi air play özelliği ile apple tv imde görebiliyomuym

    • Mustafa Tan

      27/06/2012 at 15:36

      Hayır. Bahsettiğiniz iPad’e özel kartlar fotoğraf aktarımı için.

      • Hakan

        27/06/2012 at 17:43

        fotograf aktarimi icin dedinz ama video yada muzik aktaradabiliyor myz.birde bu aktardgmz resm video yada muzikler ozel bir formatta olmali mi yoksa pcde calistrdgmz gbi tum formatlari acar mi

  50. Nida

    28/06/2012 at 12:42

    Merhaba ben Amerika’dan iPhone getirttim.1 aylık kayıtsız kullanma sûrem doldu. Şimdi kayıt yaptırmak için belli bir sûrem var mı ? Yani bi süre icinde kayıt yaptirmazsam telefonu artık hic kullanamama gibi bi durum var mı acaba ?

    • Mustafa Tan

      28/06/2012 at 13:13

      Yukarıdaki yazida da belirttigimiz gibi bir süre yok.

  51. Hakan

    28/06/2012 at 19:40

    Mustafa bey..İpad için olan usb ve hafıza kartı adaptoru,fotograf aktarimi icin dedinz ama video yada muzik aktaradabiliyor myz.birde bu aktardgmz resm video yada muzikler ozel bir formatta olmali mi yoksa pcde calistrdgmz gbi tum formatlari acar mi

  52. Yunus

    30/06/2012 at 16:09

    Soyle bir sey duydum ornegin yurtdisindan telefon aldik orada kullanmayacagimiz icin orada ki vergisini geri alabiliyormusuz mantiken dogru gibi geliyor burada kullanmadigim cihazin vergisini neden odeyeyim ? Arastirmakta fayda var belki 100 lirayi oradan cikartabilirsiniz :))

    • Marabi

      16/07/2012 at 11:38

      Aynen öle gümrekten vergi iadeni alarak çıkyorsun..

    • serkan

      24/01/2013 at 01:34

      ah canım ülkem yahu 115 mesele değilde 1 aylık pasaport bulmak sonra o adamla vergi dairesine git falan filan. valla ben mobilmar.com diye bi siteden yıllık kayıt yaptıırdım 1 yıl sonra tekrardan yeniliyorlar 60 lira 🙂

      • salo

        04/02/2013 at 21:22

        merhaba bu mobilmar.com güvenilir mi ?

      • MUSTİİİ

        04/02/2013 at 22:37

        slm,almanyadan ıphone5 aldım geçen ay ve sim takıp açtım.bi kaç sonra yasal uyarı msjı geldi 1 hafta sonra kapandı sim.bu mobilmar.com, 60 tl ye 1 yıl-200 tl ye süresiz açıyoruz yazmış ve yasal diyorlar.bu gerçekten mümkünmü yani pasaportsuz,vergi dairesine gitmeden falan.

        • vedat şencan

          16/02/2013 at 16:42

          dostum mobilmar.com iletişim kısmında firma adresleri var ben kendim gittim elden kayıt yaptırtdım, gerçek pasaport kaydı ve çok güvenilir güleryüzlü arkadaşlar, gözünüz kapalı kayıt yaptırabilirsiniz. ayrıca bir çok ülkenin operatör sim kilidini de ücretsiz açıyolar. paranızı fırsatçılara kaptırmayın derim

          • Anonim

            11/03/2013 at 15:15

            bende 05369985028 nolu telefonu aradım hemen kayıt yaptılar çok güvenli bi mağaza

            • aslı

              14/04/2013 at 22:16

              nasıl hemen yaptıllar ? hemen aktıvmı oldu?

        • İsmet

          20/05/2013 at 10:59

          Ben yaptırdım mobilmar da hala uğraşıyorum kendileriyle telefon 2 kez kapandı ve arayacak numara yok mevcut numara hep meşgul ya da telesekreter mesaj bırakın diyor. Para tuzağı!

          • İsmet

            24/06/2013 at 22:06

            Yukarıdaki yorum için mobilmardan özür dilerim. Ödememi geri aldım. Teşekkür ederim kendilerine.

  53. Gordon Dolan

    01/07/2012 at 01:06

    PLEASE tell me if my blocked iPhone 4S can be activated; I have bought a Turkish phone and have a Residency Permit; also I own a property and have lived here 4 months.
    I was not aware of this strange rule and with language problems nobody was able to explain it.
    I cannot understand the translation of the rule on this site either.

    I have read that a new phone can be imported every year, not 2 years- is this true? Can I return after a year and register the same iPhone? If so can registration be done at the airport on entry? I am disgusted at this treatment and wish this ridiculous law would be cancelled!

    • Anonim

      01/07/2012 at 05:51

      If you bought a (officially imported) turkish phone, you have no problem. The rule is for phones bought abroad and brought into turkey. Visitors can use phones for a month with no problems or 6 months with registration. Citizens only can register and keep the phone forever.

  54. Gordon Dolan

    01/07/2012 at 01:15

    Gordon Dolan der ki:
    01:06 2012/01/07
    4S benim bloke iPhone aktive edilebilir olmadığını söyle LÜTFEN, ben bir Türk telefon aldım ve bir İkamet İzni sahip olan, aynı zamanda bir mülk sahibi ve burada 4 ay yaşadım.
    Ben bu garip kuralı farkında değildi ve dil sorunu olan kimse bunu açıklamak mümkün oldu.
    Ben de bu sitede kural çeviri anlayamıyorum.
    Ben yeni bir telefon her yıl ithal edilebilir okudum, bu doğru değil 2 yıl-nedir? Var Ben bir yıl sonra dönüp aynı iPhone kaydedebilir miyim? Böylece girişte havaalanında kaydı yapılabilir varsa? Bu tedavinin de tiksinti ve bu saçma kanunu iptal olacağını diliyorum!

    • cihangir çomak

      12/10/2012 at 08:56

      I agree with everything the country more difficult GORDON HELLO THIS weird I share your wish ……

  55. Mehmet

    02/07/2012 at 21:26

    Merhaba
    Yurt disinda yasiyorum gecen yil geldigimde iphonumu turkcellde kayit ettirmistim gecen hafta tekrar Turkiyeye geldim ve bugun yasal uyari adinda mesaj aldim cihazimin kayit disi oldugunu 07.07.2012 tarihinde kullanim disi kalacagi yaziyor.Turkcell i aradigimda biz bildirim yapmisiz BTK kabul etmemis diyor ne yapacagimi sasirdim bilgisi olan var mi

  56. mehmet

    02/07/2012 at 22:00

    Merhaba
    Yurt dısında yasıyorum gecen yıl geldiğimde iphonumu turkcellde kayıt ettirmiştim gecen hafta tekrar türkiyeye geldim ve bugun telefonuma mesaj geldi. mesajda cihazımın kayıt dışı oldugu ve 07.07.20112 tarihinde kullanım dışı kalacagı yazıyor,türkcelli aradıgımda biz bildirim yapmışız BTK kabul etmemiş diyor ne yapacagımı şaşırdım bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı

  57. Tahsin Onar

    05/07/2012 at 20:23

    Herkes hemen 100tl vermeye razı gibi. Biraz dik durun bunun Avrupa insan hakları.genelgesinin haberleşme hürriyeti maddesine aykırı olduğu gün gibi meydanda

    • Anonim

      06/07/2012 at 06:00

      Tamam dik durun diyorsunda ben şimdi yurt disindayim. İPhone aldım ve 100 tl ödemeye razı olarak aldım toplamda 1100 tl ye 4s im oldu turkiyeyle kiyaslayinca zaten çok ucuza aldım diyorsun. Ödemeyip ne yapacaz? Tlf kitlenecek

      • Bilal

        18/08/2012 at 22:46

        Arkadas bende senin gibi yurtdisinda calisiyorum. Bende yüzbinlerce Türk gibi hasret kaldigim vatanima senelik izinimi gecirmege geldim. Kazandigim paralari memleketimde harcayayim dedim. Vatanimdaki insanlar kazansin, devletim kazansin dedim. Ama gelmez olsaydim!
        Biz 4 kisilik bir aileyiz ve 3 haftaligina Turkiyeye geldik. Üçümüze turkcelden konturlu kart aldim, iki gun sonra YASALUYARI mesaji geldi. Telofonlarin kayit disi oldugu icin 7 gün sonra kapanacagini bildirdiler. Simdi telfonu aldigim kartlari kullanabilmem icin 300 lira maliyeye yatirmam lazim arti 20 lira telefon basina abone kayit merkezleri istiyor. Yurt disinda calisip turkiyeye getirdigimiz dövizlerin bedeli, turkiyede kendi cebimi bile kullanmam icin 120 lira odemekmi olacak? Dünyanin hicbir yerinde görülmemis bir uygulamayi yasiyoruz. Dusunun turkiyeden herhangi bir ulkeye gideceksiniz ordaki imkanlari kulanip gittiginiz ulkenin telefonkartini kullanmak istiyeceksiniz, örnegin sizden 100 euro istiyecekler, isyan etmezmisiniz.
        Cikarilan kanunu anlamaya calisiyorum, kacakciligi onlemek istiyorlar, be insafsizlar bu kanunu cikarirken hic mi senin yurtdasindaki yasayan vadandaslarini dusunmedin? Bu kanunu cikaran uzmanlarin bu kadar ucuz beceriksiz bir uzmanmi? Bu memlekete her sene tatilini gecirmek icin milyonlarca turk vatandasi geliyor en cok bes alti hafta kalip gidiyor. Bu kapatma süresini 10 gunde degilde 6 haftada yapamazmiydiniz? Ama öyle degil, turkiye, yurtdasinda yasayan vadandaslarini, tabiri caizise sagilmasi gereken bir inek gibi görüyor. Belki birinci nesil cahilikten bunu bunca seneler vatan sevgisine baglayarak kabul etmis olabilir, ama sunu bilmelerini istiyorum ben ve bende sonraki nesiller bu tur haksizliklari, birkac beceriksiz uzmanin yüzünden böyle faturalari odemeyecektir. Turk telefon sirketleri yerine geldikleri ulkedeki telefon sirketlerine para kazandiracklardir. Turkiyeye gelmeyecektir. Ben cocuklarima durumu izah etmekte zorlaniyorum. Benden sonraki nesil belki turkiyeye hic gelmecektir.

        • Anonim

          01/01/2013 at 01:30

          Inek az kalir bence bende tatile geldim rezillik o yuzden daha gelmek istemiyorum kullandigim telefonu baska ulkede kullanamicam resmen harac kesiyolar bunun adi acikca bu HARAC

          • Anonim

            06/01/2013 at 10:58

            Eeee sandık başında oy kullanırken bu haraçların birilerinin cebine direkt gideceğini düşünmemiz gerekird i. Bu cep sahiplerine en çok oy yurt dışında yaşayan Türk lerden gitti. Düşünün burada sabip yaşayanlar ne haksızlıklara ne haraç kesmelere maruz kalıyoruz. Boşuna uyan Türkiye diye bas bas bağırmıyoruz . Geçmiş olsun 🙂

  58. Deep

    05/07/2012 at 23:26

    Makaleyi yazan arkadas ve yorumcularin bazilari devlet vatandaslardan daha fazla vergi alacak diye nerdeyse sevince cigliklari atacak.

    Her telefonu kayit altina almayi mecburi yapan ve bunun icin yuksek bir ucret talep eden gelismis bir ulke duymadim. Anca geri kalmis, polis devleti zihniyeti olan ulkelere ozgu bir sey.

    Bu zihniyet insanlari samandan yapilmis Anadol arabalara mahkum edip yandaslarini zengin eden zihniyetin aynisi.

    Yurtdisinda yasayanlar telefonlarini ortalama 1-1.5 yilda bir degistiriyor. Turkiye’ye gelip tatil yapabilmek ve telefon kullanabilmek icin 100TL extra para odemek mi, tatili baska bir yerde yapmak daha mantikli.

    • gonca

      09/08/2012 at 10:07

      Arkadaşım kesinlikle sana katılıyorum! Devlet eliyle vatandaş soygunularına bir örnek daha! Hangi hakla böyle bir para istiyorlar bizden? Bir allahın kulu buna itiraz etmemiş henüz.
      Tam anlamıyla bir zorbanın ülkesi oldu bu ülke ya inanamıyorum! Bu kadar vergi kesilmesi ne yasaldır, ne ahlakidir…

      İşin acıklı tarafı bu sayfaya yazanlardan da pek bir ses çıkmamış…
      Peki nasıl itiraz edebiliriz, neler yapabiliriz? Bir fikri olan var mı acaba???

  59. İphone4

    12/07/2012 at 01:31

    Ben mayıs sonu haziran başında dubaiden iphone4 s getirdim fakat getirdiğim
    Kişi açtirmayi ihmal ettirmiş 100 tl verdik ve hala açılmadı 1 ay dolduğu için kullanamiyorda çöpe gitti param ,şimdi sadece ipod olarak kullaniyor sizce hiç bir çözümü yok mu ?

    • Anonim

      27/07/2012 at 09:57

      Telefon kitlendikten sonra kaydını yaptırdığınız herhangi bir andan itibaren telefonunuz tekrar kullanıma açılıyor.

  60. merve

    28/07/2012 at 19:47

    vergi dairelerinde pasaport sahiplerinin olmasi gibi bir zorunluluk yok.
    Ben iPhone umu 2-3 hafta once pasaporta kaydettirdim.Internetten imei sorgulamami yaptigim zaman yolcu beraberinde getirilen cihaz olarak gorunuyordu ve bende uzerinden islem yaptirdigim sim kartimi taktim.Ama ben simi ne zaman takarsam telefon o zaman kitleniyor ve ”Only Emergency Call” yani yalnizca acil aramalar yaziyor.Ben sim kartimi cikarmadikca ana menuye giremiyorum.Simim takiliyken acil arama seceneginden arama yapabiliyorum ve arama alabiliyorum ama ben telefona yetisemedigimde arama yapildigina dair bildirim gorunmuyor,mesaj da alabiliyorum ekranda onizleme cikiyor ve ben onizleme varken herhangi bir yere dokunur veya tusa basarsam mesaj bildirimim de kayboluyor.Biraz arastirma yaptim ve bunun yurt disinda kullanilan operatoruyle ilgili bir sorun oldugunu ogrendim.iPhone’umu gonul rahatligiyla yasal yollarla kulanmak istiyorum.Ne yapmaliyim? Yasal herhangi bir cikari yoksa yasadisi ne yapilir ve ne kadar guvenilir? Eger bu sorunum hallolursa iPhone 3 umu de actirmak istiyorum ama bu iPhone 1 Amerikadan ve diger iPhone 3 Japonyadan fark eder mi?
    Biliyorum cok uzun oldu,sabriniza ve ilginize simdiden tesekkurler.

    • Anonim

      15/03/2013 at 23:56

      Sem ıphone Nı nerden almışsın

  61. Ömer Faruk

    01/08/2012 at 19:06

    Peki bu söylediğiniz olay iPad için de geçerli mi ?

  62. Murat

    05/08/2012 at 05:25

    Merhabalar..
    Ben telefonumu yaklaşık 4 ay önce telefonu aldığım yer vasıtasıyla birine kayıt ettirdim. Fakat dün aklıma geldi bı bakayım dedim kayıt devam ediyor mu diye. Emei numarasını girdiğimde kayıt bulunamadı diyor. Ama bana telefonunuz kapanacaktir diyede bir mesaj gelmedi. Sizce böyle kullanmaya devam etmelimiyim ? Yoksa tekrar pasaport Kaydi mı yaptırmayalım . İlginiz için teşekkürler Mustafa Bey.

    • yavuz

      23/01/2013 at 12:21

      şuan bende aynı problemi yaşıyorum. bana yardımcı olmak adına ne yapmıştınız siz anlatırmısınız ? kullanıma açıldımı telefonunuz

  63. ongun

    06/08/2012 at 13:59

    Iyi gunler,telefonum kayitdisi cikti,yurtdisina en son iki ay once giris yaptim.gene de harci odeyip imei kendi pasaportuma kaydettirip telefonumu kullanabilir miyim.

  64. ongun

    06/08/2012 at 13:59

    Iyi gunler,telefonum kayitdisi cikti,ulkeye en son iki ay once giris yaptim.gene de harci odeyip imei kendi pasaportuma kaydettirip telefonumu kullanabilir miyim.

  65. İbrahim

    29/08/2012 at 19:23

    Merhaba. Arkadasim bana ingiltereden iphone 4 getirdi. Ben. Yaklasik 1 ay sonra pasaprtla vergi dairesindeki islemi yaptirdim ve turcelle basvuru yaptim. Fakat sim kilidi var diyorlar bunun icin bana acil yardim edebilecek varmiii?? Versiyon 5.1.1 yuklu.

  66. kemal

    05/09/2012 at 13:31

    MERHABA BEN DE Bİ ADRESTEN GALAXY S3 SİPARİŞ ETTİM VE CUMA GÜNÜ GELECEK TELEFON YURTDIŞINDAN GELİYORMUŞ ABD’DEN TOPLU GELİYORMUŞ VE ÇOK HESAPLI IMEİSİ KAYITLI YABANCI DİLDEN TÜRKÇEYE ÇEVİRMİŞLER MERAKLA BEKLİYORUM NASIL ÇIKACAK DİYE BİDE BEGENMESSEK 20 GÜN İÇİNDE İADE EDİLEBİLİYORMUŞ.

  67. Pelin

    19/09/2012 at 14:35

    Merhaba
    Ben amerikadan ipad new cellular aldim. Yani hat takiliyo ve 3g. Bu ayin 13ünde turkiyeye giris yaptim ve 17sinde kaydimi yaptirdim. 3 gün oldu hala servis yok yazisini goruyorum. Mcks yi aradim ve onlar da kayitli oldugunu soylediler. Bir de en buyuk karisiklik su: ipad in icinden verizon hat cikti ama sifir alcim. Apple store dan aldim ve kutusunu kendim actim. Ordaki kisiye de sordum yurtdisinda kullanabilecek miyim diye. Tabi ki dedi. Sim kilitli olmasindan korkuyorum. Cunku paketinin arkasinda da ozelliklerinin yazdigi yerde Verizon yaziyor. Acaba sadece verizon hattini mi kullabiliyorum. Acil cevap verirseniz sevinirim. Tesekkurler.

  68. Pingback: iPhone 5 Unlocked Satışları Başladı | OKAN SÜMER / RESMİ WEB SİTESİ

  69. Pingback: iPhone 5 Unlocked | OKAN SÜMER / RESMİ WEB SİTESİ

  70. meltem

    09/10/2012 at 23:30

    merhabalar.. bana akrabam ingiltere’den telefon getirdi,gitmeden önce pasaportuna kaydettirdi tabi bunun için önce vergi dairesine 100 lira ödedik sonrada türksell hat almak zorunda kaldık sebebi de akrabamın türk değil ingiliz pasaportunun olması,neyse 10 lirada kayıt parası verdik,haftası geçti mesaj geldi kapatılacak diye ve ertesi gün de kapandı şimdi ne yapmam gerek,akrabam da yurttan ayrıldı,olacak şey değil,aynı sıkıntıyı yaşayan var mı ???

  71. Anonim

    19/10/2012 at 15:38

    merhaba benim amcam amerikada yaşyor geçen haziranda gelmişti şimdi orada ben ordan bi iphone getirtmek istiyorum nasıl ne işlem yapmalıyım posta yokuyla yollıcak bana pasapotuna orada kayıt ettirebilirmi acil ccevap lütfen

  72. Volkan056

    19/10/2012 at 16:18

    Peki geçici kayıt nedir.

  73. murat

    22/10/2012 at 09:34

    selamlar yurt dışından iphone 5 getirteceğim Türkiyede yukarda ki işlemlerin dışında yapacağım başka bir işlem var mı.

  74. Ayşegül

    23/10/2012 at 06:45

    Los Angeles Apple Store’dan aldığım 4S için dün vergi dairesine ödememi yaptım. Turkcell abonesiyim. IMEI kaydı için gittiğimde, form doldurdukları BTK sitesi IMEI’nin kayıt dışı olduğu ikazıyla kabul etmedi. Turkcell yetkilisi Ankara BTK merkezini aradı. Telefondaki hanım IMEI’nin 15. hanesini 1’den 9’a kadar degıştirip denemesini söyledi. Tabi kabul etmedim. Neler dönüyor? Bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı? Bugün bir başka Turkcell bayisine gidip denemek niyetindeyim. O da işlemezse BTK’ya telefon edeceğim. Yine aynı cevabı alırsam ne yapacağımı bilemiyorum. Lütfen yardım.

    • YZT

      29/12/2012 at 16:16

      Ayşegül hanım probleminizi çözdünüz mü?
      Neden olmuş? Benzer bir durum da benim başımda.
      Almanyadan çift hatlı bir telefon aldım. BTK daki bayan bu telefon kayıt ettiremezsiniz diyor.
      imei numarasının 1.sini btk sitesinden kontrol ettiğimde kayıt dışı imei yazıyor telefonun marka ve modelide görünüyor.
      2.imei numarasını btk nın sitesinden kontrol ettiğimde kayıt bulunamadı mesajı alıyorum.
      e-devletten başvuru yapsam nasıl olur acaba. e-devlet sitesinde 2.imei bilgiside başvuruda girilebiliniyor.

  75. Volkan056

    24/10/2012 at 17:58

    Ya arkadaşlar geçici kayıt nedir yardım edin niye öyle yazıyor imedi sorguladığım zaman.

    • Mustafa Tan

      24/10/2012 at 18:00

      Cihazınızın kaydını kim yaptı ve pasaport sahibi tanıdığınız birisimiydi ?

      • Volkan056

        27/10/2012 at 07:21

        Adamı tanımıyorum cihazı ondan sıfır aldım sonra mesaj geldi telefon kapanacak diye tekrar aldığım kişiye gittim kaydını yapacak dedi ve yapmış ama geçici olarak kayıt evraklar konturol ediliyor yazıyor peki bu me anlama geliyor.

  76. qawsfdsaAFG

    25/10/2012 at 23:57

    Ben amerikadan ipad almayı düşünüyorum. Yalnız iphonelarda olan unlocked olayları onlarda bloke edilebiliyor mu merak ettim? Mesela alırken seçeneğinizi yapıyorsunuz A&T&T,Verzion veya Spirint olarak… Iphonelarda kullanılamıyor merak ettiğim şey ipadlerde de aynısı var mı?

    Sevgiler,Saygılar….

  77. Enzo Ferrari

    03/11/2012 at 03:43

    Telefonların kayıt altına alınmasının topyekün bir uygulama olarak vergi kaybını önlemeye yönelik olduğu devletin resmi açıklamasıdır. Vatandaşı keriz yerine koymanın tipik örneğidir. Öncelikle şu hususun altını kalın harflerle çizmek gerekir. Dünyanın hiçbir medeni ülkesinde, demokrasi ile yönetilen tek bir devlette buna benzer bir uygulama bulunmamaktadır. Yurdışında cihaz kaydı yalnızca çalıntı-kayıp telefonlar hakkında yapılır. Buna göre, hakkında kayıp-çalıntı ihbarı bulunan telefonlar black list (kara liste) tabir edilen bir merkezi bir sisteme kaydedilerek, söz konusu telefonların kullanımı engellenir. Türkiye’de ise yukarıda belirttiğim üzere, bir benzeri hiçbir demokraside söz konusu olamayacak bir uygulama ile, beyaz liste oluşturulmuştur. Buna göre, sisteme kayıtlı olmayan hiçbir telefonun, ülkemiz GSM operatörlerinde kullanımı mümkün değildir.
    Mülkiyet hakkına, haberleşme hürriyeti gibi temel haklara tecavüz eden cari Kayıt sistemi, yıllardır fahiş kar marjlarıyla yurtdışı fiyatlarının 3 misline ülkemizde telefon satan cep telefonu ithalat baronlarının yoğun lobi çalışmalarının eseri olarak kabul edilmiştir. Vatandaşı ezmek pahasına ithalatçıyı koruyan, tek taraflı tayin olunan fahiş ve haksız kazançların hakim olduğu bir cep telefonu piyasasının devlet eliyle temin edilmesinden ibarettir ki, bu yönüyle de hakkaniyetle bağdaştırılması mümkün değildir.
    Amerika’da 650 USD ‘dan satılan iphone 5 için ülkemizde arsızca 3200 TL talep edilebilmesinin yasal dayanağını oluşturur.
    İthalatçılar borularını öylesine öttürmüşlerdir ki, posta yoluyla cep telefonu ithali (bireysel ithalat) tamamen yasaklanmıştır. Maksat üzüm yemek değil, bağcıyı dövmektir; vergi kaybını önlemek değil, vatandaşın ithalatçı tarafından dayatılan fiyatlara mahkum edilmesidir.
    Şayet vergi kaybı önlenmek isteseydi, pekala posta yoluyla ithalatı yapılan telefonun gümrük vergisi, KDV’si posta gümrüğünde tahsil edilmek suretiyle sisteme kayıt imkanı tanınırdı.
    Posta yoluyla ithalat bir tarafa, yolcu beraberinde getirilen zati eşya kapsamındaki cep telefonlarının sisteme kaydı bile mülkiyet ve haberleşme hürriyetlerinin özü iğdiş edilmek pahasına akıllara zarar verecek derecede kısıtlamalara tabi tutulmuştur. Başta yılda bir adet olarak tanınan hak, sonradan ithalat baronlarının hükumet nezdindeki kulisleriyle 2 yılda bir olarak tahdit edilmiştir. IMEI numarası bulunan, dolayısıyla sisteme kayıt edilmeksizin kullanımı mümkün olmayan yegane elektronik cihazların cep telefonları olmadığı düşünüldüğünde, uygulamanın ceberrutluğu iyice göz çıkarıyor. Cep telefonu, tablet bilgisayar, 3g modem, 3g özelliği bulunan laptop. 2 senede bunlardan sadece birini kaydettirebilirsiniz. Çünkü ithalat baronlarımız böyle talep ettiler.

    • Ugto

      04/01/2013 at 10:26

      Seni alnından öpüyorum yoldaş.

  78. htchtchtc

    05/11/2012 at 16:51

    Lütfeeeeeeeeeeeeeeen acil yardım bana !!!

    o kadar mağdur edildim ki anlatamam!!

    komşumuza iphone4 getirttim ve onun pasaportuyla beraber bir turkcell iletişim şubesine gittik. pasaport sahibi nufus dairesinden bir ikametgah belgesi aldı ama orda kayıtlı olan adres Türkiye adresi değil yurt dışı adresiydi bunu da yetkili kişilere sorduk bir sorun eşkil etmez dediler ve böylece kayıt yapıldı. temmuz sonu gibiydi ve benim telefeon gelen bir uyarı mesajının ardından kapandı şu an. ankarayı aradığımda bana ikamatgah belgesinde türkiye adresi olmadığı için iptal edildiğini söylediler. önerileri ise kayıt yaptırdığım yere gidip kayıtı iptal ettirmek tekrar farklı bir pasaporta baştan kayıt yaptırmak oldu. kayıt sildirmek için gittiğimde bu seferde orda çalışan gerizekalıların telefonumu kayıt ettirirken bir tukcell (ki hiç tanımadığım numara)numarayı verdiklerini öğrendim. iptal için bayanın tele giden şifre lazımdı ve bu bayana beni yuz göz yaptılar! bayan haklı olara bana inanamadı ilk başta ki durumu pat çat anlatana kadar göbeğim çatladı. adamlar kayıt silindi dedi ama imeiyi sorguladığımda hala kayıt dışı diyor oldu mu olmadı mu kayıt silme onu da kestiremiyorum şu an. artı tekrar kayıt ettirirken yine o bayann numarasını vermek gerekecekmiş aynı olmalıymış numara sanırım bayanla yine yüz göz olacağım derdimi anlayacakmı onu da bilmiyorum !!!ben bu teli tekrar kullanabiliri miyim sizce arkadaşlar? ve nasıl bir yol izlenmeli ? benzer deneyim yaşayan varsa paylaşırsa yol gösterici olsun !! çözüm bilen varsa da lüten derman oluuunnnn :):(

  79. Volkan056

    06/11/2012 at 12:25

    ACİİİL…, Ya geçici kayıt nedir hala bilen olmadımı bilen varsa yardımcı olabilirmi teşekürler.

    • Selim

      31/01/2013 at 18:43

      dostum geçici kayıt yurt dısından getirtilen telefon yabancı pasaporta kayıt ettirilirse yaklasık olarak 6 ay kadar kayıt altına alınır.Altı ay sonra kapanır.Buna geçici kayıt denir.Diğer bir olay ise pasaport sahibi ile abone merkezinde atılan imzaların karsılastırılmasından (karsılastırma islemi zaman aldığından) ilk asamada gecici kayıt altına alıyor telefonunu, daha sonra bu imzaları karsılastırıyor imzalar tutuyor ise kalıcı kayıt altına alınıyor telin.

  80. Umit

    09/11/2012 at 14:44

    Selam,

    Yurt disindan alinan telefonu, Turkiye’de ki imei kaydini yabanci pasaport ile yapabilir muyuz?

    • Selim

      31/01/2013 at 18:45

      Cavap yukarıda yazılı.

  81. Pingback: Endülüjans » Amerika’dan iPhone 5 Almak

  82. mustafa

    14/11/2012 at 15:43

    iphone 3gs seri numarasi nedir

  83. abdullah

    04/12/2012 at 21:03

    arkadaşlar. yurtdışından iphone5 aldım. pasaporta kayıt sırasında sadece sözel İMEİ numarasını beyan etmek yeterli mi yoksa telefonun kendisini de göstermemiz gerekiyor?????

  84. Anonim

    08/12/2012 at 11:28

    Merhabalar, en son 1.5 ay önce Türkiye’ye geldim. Şimdi yurtdışından getirttiğim telefonu kaydettiremiyor muyum? Veya bu konuda bir esneklik var mı?

    • Mustafa Tan

      08/12/2012 at 11:35

      Maalesef. Tam tersine devletimiz millet yurt dışından cihaz getirmesin diye sürekli daha da zorlaştırıyor 🙂

  85. ahsenmelek

    12/12/2012 at 21:40

    merhabalar, ben şu an yurt dışındayım ama Türkiye!de yaşıyorum. iphone4s aldım fakat türkiye!de açtırdığmız halde tekrar kapandığını duydum 2 yıl gibi bir süre sonra tekrar telefonunuz kullanıma kapanacaktır diye bir mesaj geliyormuş. böyle bir durumda ne yapabiliriz? ya da bunun olma ihtimali var mı? vergi dairesine parayı yatrınca zten bu yasal işlem olmuyor mu? ya da bu durum açtrdığımız telefon şubesine mi bağlı?
    yardımcı olablirseniz sevinirim. şimdiden teşekürler..

  86. Ersin

    18/12/2012 at 23:25

    Merhaba
    Ben almanyadan telefon getirdim. Bir akraba hacca gitmişti. Onun pasaportuyla kayıt yaptırdım. Turkcell den internet ayarlarını istiyorum fakat cihazınız uzaktan servis i desteklemiyor diye mesaj alıyorum. Yani işletmeye giriyor me yapmalıyım. Telefonun Samsung galaxy s2.

  87. blue

    06/01/2013 at 18:48

    selamlar acil cevap lütfen mustafa bey 2013 ocak 8 sinde amerikadan iphone 5 im gelecek.bir yakınımın pasaportuna işleteceğim ocak 9 unda sabahtan bu işlemi yapmak zorundayım sabahtan vergi daireisine harcı yatırıp imei kaydını netten yapacağım çünkü aksama kendisi tekrar bulgaristana gidecek bulgaristandan türkiyeye ggeldiği tarih aralık 19 2012.kayıt işlemini kendi edevlet şifresini bana verip ben kendim yapacagım fakat epasaport nosunda kısma ne yazacağım?pasaportunda U 12345678 Ayn bu şekilde mi yazmam gerekiyor yoksa sadece rakamları mı yazmam gerekiyor.çunku aksilik çıkmasını istemiyorum kendisi aynı gün bulgaristana gidecek.yardımınızı bekliyom acil bir şekilde tşkler.

  88. Nara

    12/01/2013 at 12:47

    Merhabalar, benim soyle bi sorunum var. ben 1.5 sene once Iphone 3 aldim (yurtdisindan), kayidimi da yaptirdim. Simdi telefonumu degistirmek istiyorum (yine yurtdisindan almayi dusunuyorum) avea ya gittim, hayir 2 sene dolmasi gerekiyor dediler, benim daha iki sene dolmadi. Fakat kuzenimde de iki sene dolmamisti ama ona avea dan yapabilmislerdi. (yabanci ogrencilere yapiliyormus, numara mi tasiyorlar ne) iste bu olayi da anlattim, oyle bi sey yok dediler iki sene beklemek zorundasiniz dediler.
    Peki soyle bi sey yapilabilir mi, mesala simdi ki kaydimi sildirip, tekrar kayit yapabilir miyim? Boyle bi sey mumkun mu?

    Ha birde, Ipad 3G aldim. Onu da mi kayidyaptiramicam?

    Simdiden tesekkurler.

    • Mustafa Tan

      12/01/2013 at 12:56

      Öncelikle Türkiye’de ikamet eden yabancıların kayıtları ile ilgili özel bir farklı durum var : http://www.mcks.gov.tr/tr/KonuDetay.php?BKey=40

      Anladığım kadarı ile yine yurt dışına çıkacaksınız ve yeni cihaz alacaksınız. Türkiye’ye döndükten sonra da 1.5 sene önce kayıtta kullandığınız pasaport kullanacaksınız yeni cihazınızın IMEI kaydında. Sanırım önce eski cihazı kaydı iptal ettirilip yapılabiliyor ama emin değil. Fakat zaten bunu bayiler yapamaz. Dilerseniz BTK’yı arayıp bir sorun : http://www.mcks.gov.tr/tr/Iletisim.php

      iPad ile ilgili sorunuzun cevabı da yukarıdaki yazıda mevcut 🙂

  89. Aysu

    12/01/2013 at 18:17

    IMEI kaydı yapılacak pasaportun sahibinin 18 yasının altında olması herhangi bir problem yaratır mı?

    • Mry

      29/01/2013 at 00:28

      Pasaportu kullanılacak kişi 18 yaşından küçük ise Türkcell’de yanında anne veya babasının olup onların da imzasını istiyorlar, kardeşimin üzerine S3 alacaktık ama annemi istediler, ablası olarak beni veli kabul etmediler, vergi dairesinde para yatırırken veli istemediler, ayrıca Türkcell’den 35 TL para talep ettiler..

  90. Oktay ASIK

    20/01/2013 at 16:05

    Yurtdisinda telefonu hattinizla birlikte 2 senellik anlasma ile alabiliyorsunuz. bu gibi durumlarda sorun çikmazsa telefon 2 sene sonra size ait oluyor.

    ancak anlasma süresi henüz bitmeden, sikayet gibi durumlarda, (kapsama yetersizligi nedeni ile) hatta ait sözlesmeyi bitim tarihinden önce fes etme hakki doguyor. dolayisiyla hat iptal oldugundan telefonuda iade etmek zorunda kaliyorsunuz!

    ben bu durumu yasadim ve 2012 mayis ta kayid ettirdigim telefonumu iade etmek zorunda kaldim, suan kayitli telefonumu hollanda’da herhangibi baska biri kullanmakta, ve kaydi sürmektedir. aldigim yeni telefonumun IMEI no’sunu eski kayitli IMEI no’su ile degistirmemiz mümkünmüdür?

    konu ile ilgili bilgisi olanlar yardimci olabilirse sevinirim.

    saygilar

  91. onur

    24/01/2013 at 16:56

    merak ettiğim bir nokta var. aslında yazınızdan anladığım kadarıyla sim takmadığım sürece istediğim kadar kullanabiliyorum ben bu aleti değil mi ? yani 1 ay içinde kayıt altına alınması vs. sadece telefon özelliğini kullanmak için ve ben bu özelliği açtırana kadar diğer uygulamaları kullanabiliyorum?

  92. serhan istikbal

    26/02/2013 at 20:29

    slm, bende kuzenime amerikadan iphone 5 getirtdim.kuzenim aynı zamanda abd vatandaşı ve bana abd vatandaşları için pasaporta kayıt 2 yılda bir değil 6 ayda bir dedi, bu durum turist kaydı için mi geçerli yoksa sürekli kayıt için mi anlamadım.cevap verirseniz sevinirim.

  93. Furkan Aydoğdu

    16/03/2013 at 18:47

    Merak ettiğim birşey var,iPhone’u kaydettirene kadar SIM olmadan kullanırsak bir sıkıntı olmaz değil mi?

  94. mert

    16/03/2013 at 21:19

    iphone 5 aldım pasaporta kaydettirebildim ama telefon henüz açılmadı,açıldıktan sonra gsm bayiine gidip sim’i uygun hale getittirip kullanmak istiyorum fakat gsm bayiindekiler pasaport sahibinin gelmesi gerektiğini iddia ediyor. bu konuda bir bilginiz var mı teşekkürler

  95. miss sandra

    28/03/2013 at 23:08

    Biz işletme kredileri, bireysel krediler, konut kredileri ve taşıt kredileri, borç konsolidasyonu kredi, teminatsız krediler ve risk sermayesi vb ihtiyacı olduğunu biliyorum … Ya da bir banka veya finans Bir veya daha fazla reasons.You kurumdan kredi reddedildi sizin kredi için çözümler bulmak için doğru yerdir.! Ben özel bir borç veren ve şirketler, bireyler ve ilgi düşük oranları ve uygun fiyata% 3 ile saygın ve güvenilir kredi duyuyorum. Eğer ilgileniyorsanız eğer (info.williamloanlink @ yahoo.com) adresine e-posta yoluyla bizimle irtibata geçebilirsiniz, size miktar ve telefon numarası ile e-posta var.

  96. Anonim

    01/04/2013 at 15:51

    Yurtdisindan iphone 5 almistim telefon kapandi bugun pasaport kaydini yaptim.Ne kadar surede acilir bilgilendirirseniz sevinirim 🙂

  97. Caner Dündar

    17/04/2013 at 19:34

    Merhabalar.
    Öncelikle yazı için ellerinize sağlık, bu aralar bi çok kişinin karşılaştığı sorun.
    Benimde konu ile ilgili sorum olacak;
    1- Telefonun satın alınma tarihi önemli midir? Yani benim telefonum 1,5 yıl önce alındı ve 1 hafta önce kaydı silindi ve kapandı.

  98. portekizlii7

    19/04/2013 at 20:07

    merhaba,
    telefonum kapandı,
    babam hacca gitmek için pasaport çıkarttı ama henüz gitmedi onun pasaportuna kayıt ettirebilir miyim?
    pasaporta kaydetme konusunda bilmem gerekenleri söyler misiniz?

    • Mustafa Tan

      19/04/2013 at 20:09

      Hayır ettiremezsiniz. Kayıtla ilgili ve gerekli her türlü bilgi yukarıda mevcut. Yukarıdaki şartlara uygun olmayan hiç bir pasaporta kayıt olmaz.

  99. pasaport kaydı

    08/05/2013 at 15:58

    mobilmar dan bende kayıt yaptırdım güleryüzlü ilgili bir arkadaş gerçekten. 1 saat içerisinde işimi halletti sağolsun.

  100. sema

    15/05/2013 at 20:59

    ACİLLLL lÜTFENNN
    yarın ıpad 4 alıcam açık arttırmadan ama yurtdışından olucak.Bir sorunum var o da dil. menü didli lehçeymiş. diller kısmında türkçe yokmuş. Ben bunu alsam menu dilini türkiyede türkçe yaptırabilirmiyim ?

    • Mustafa Tan

      15/05/2013 at 21:14

      Elbette yapabilirsiniz. Ayarlar (Settings) -> Genel (General) -> Uluslararası (International) -> Dil (Language) menüsünden dilediğiniz ülke dilini seçebilirsiniz.

  101. Gizem

    01/06/2013 at 09:03

    Mustafa bey benimde ı phone 5 ime uyarı geldi kayıt edildiğini söylemişlerdi ama şuan 1 hafta içinde kapanacak diyor pasaport konısunda bana yardımcı olabilecek olurmu

  102. Ali

    17/06/2013 at 22:28

    Kısmetsiz adamım.haziran 16 2012de turkiyeye italyadan iphone 4s ile geldim.hep parayı ödedim hem de bu olayın düzene girmesi için fazladan bir hafta bekledim.
    sorum olacak -çoçuk üstüne kayıt problem mi? Yani yaş sınırı var mı?

  103. Ayse

    24/06/2013 at 23:45

    Merhaba çoçuk üzerinden pasaporta kayıt yaptırabilirmiyim telimi

  104. Ali Rıza

    13/07/2013 at 23:28

    imei kaydı yapılınca iphone türkçe dili oluyor mu?

    • Mustafa Tan

      13/07/2013 at 23:50

      Hiç ilgisi yok cihazın dili ile imei kaydının.

      Cihazın dilini Ayarlardan istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

  105. Ali Rıza

    13/07/2013 at 23:34

    peki telefon türkçe oluyor mu?

  106. Anonim

    17/07/2013 at 19:35

    Ben 15 tl verdim 2 yılı geçti hala kullanıyorum. Cihazı amerikadan aldım, istanbulda türkcell bayinde kayıt yaptırdım. Başka ücret yok.

  107. sumeyye

    19/07/2013 at 02:34

    bende yurt dısından cıhaz aldm kayıt yaptırıcam.pasaport kardesımın ve 18 yasını gecmedıgı ıcın onun üzerine kayıt yapılırmı?

  108. Selim

    21/07/2013 at 01:57

    Mrb Mustafa bey, dünyanın hiç bir ülkesinde cihaz kayıt işlemi diye bisey yok, neden kimse bunu gündeme getirmiyor. Bu sadece operatörlerin ekmegine Yag sürmektedir başka bir şey değil . Yazık günah! Neden insanlar yurtdışından telefon getirme gereği duyuyor? Çünkü hemen hemen yarı fiyatına alınıyorda ondan getiriliyor. Bu haksız paralar kimin cebine gidiyor, bence bunu konuşup bu haksız kazanca bir son verilsin. Lütfen bu konuyu gereken yerlere taşıyalım, yaziktir günahtır Türk halkı boyle hava parası gibi verdikleri ve sınırlı sayıda getirilen cihazları farklı sekilde kayıt altına alıp bunca zahmet ve üstüne üstlük birde verginin alınması hicte adil değil, haramdir HARAMMMMMM

  109. Süleyman

    12/08/2013 at 13:25

    Mistafa bey merhaba benim bir aorum olucakti ben bir cihaz getirdim yurt disindan onun kayidini yapmak isitoyorum turkcell bayisinden yaptigim taktirde 160 tl para istiyorlar fakat ben kendim e devletten kayit ettirmek istiyorum biraya kadar zaten bi skintim yok sikinti surda ben cift vatandasligim var makedonya ce turkiye fakat bende makedonya pasaportu var bu bi skinti yaratirmi ???

    • Mustafa Tan

      12/08/2013 at 13:30

      Türkiye pasaportu şart.

      • Süleyman

        12/08/2013 at 16:23

        Simdi bn kayit yaptramickmiyim

        • Ali

          11/09/2013 at 09:31

          Ben de bulgaristan gocmeniyim yani çift vatandaşım 2011’in sonunda bulgaristan pasaportuma telefonumu kaydettirdim, muhtarlıktan bir belge alip turkiyedeki ayni kişi olduguma dair,artık boyle kayıt yaptırılmıyor mu?

  110. Mustafa

    22/08/2013 at 09:10

    Slm mustafa bey 02/ 08/ 2013 turkiyeye giriş yaptım yurtdısında kalıyorum bir hafta sonra 3g kapandı yurtdısı hatımı kullanıyordum kapatma hakları varmı .

  111. Pingback: Yeni iPhone 5C ve iPhone 5S Satış Fiyatı Ve Teknik Özellikleri | Berk SENAY

  112. Merve

    18/10/2013 at 23:01

    Merhaba ben kosovadan iphone 4s getirttim ama getiren kişi baika bir şehirde telefonu onun üstüne yapıcağız kayıt işlemi sırasında iphone yanında olması şartmı?

    • Mustafa Tan

      18/10/2013 at 23:13

      Hayır değil. Sadece iPhone’un IMEI numarasını bilmesi yeterli.

  113. Ebru

    23/10/2013 at 04:26

    Merhaba ben yurdisindan hem iphone hem ipad (hattli) getiricem ikisini ayni pasaporta kaydettirebiliiyim acaba ?

  114. ismail ipoğlu

    12/11/2013 at 11:36

    amarikadan arkadaşımdan iphone 5 satın aldım 1 ay sonra bozuldu kime getirdiysem yapamadılar ne yapmam gerekiyor

  115. Eşref

    20/11/2013 at 11:49

    Mustafa bey ben telefonumu arkadaşımın pasaportuna vergi dairesinden harç yatırıp edevlet sitesinden kayıt yaptırdım yaklaşık 5,6 ay oluyor bugün mesaj geldi yine kayıtdışının diye bu aldığımdan beri 2. Oluyor bu devlete para yatırmaya dek geliyoruz zaten pasaport bulmakta zorlanıyoruz şimdi ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz.